
ما انسانها همیشه جذب روایت میشویم چرا که سیمکشی مغزمان طوری طراحی شده که اطلاعات را از طریق داستانگویی منتقل کنیم. این شاید به علت ذات کنجکاو ما باشد.
مطالعات نشان میدهد که داستانگویی مانند اخبار در گوشی عمل میکند و 65 درصد از سهم مکالمه ما با دیگری را تشکیل میدهد. بنابراین اگر رویکرد شما به محتوای آنلاین مانند گفتن اطلاعات به دوستتان باشد، میتوانید ارتباط دوسویه بهتری با مخاطبان خود داشته باشید.داستانگویی همچنین میتواند یکپارچگی بیشتری را بین شبکههای توزیعتان ایجاد نماید.
داستانگویی توجه بیشتری ایجاد میکند
در دنیای انفجار اطلاعات امروز، جلب توجه مخاطب اصلا ساده نیست. به منظور سرگرم کردن مخاطب، استراتژی محتوایتان با منسجم باشد و داستانگویی میتواند کمک کند.
داستانگویی یعنی تبدیل پیام مارکتینگ شما به فرم روایتگری آن. این داستانگویی درست مانند داستانها دارای آغاز، وسط و پایان است و خوانندهتان را به یک سفر میبرد.
داستانگویی محتوا بر اساس نیاز ما به شنیدن و شنیده شدن ایجاد شده و محتوای تولیدی را به گونهای به مخاطب میرساند که رنگ و بوی تبلیغات ندارد. در این جهان ئر از اگهیهای تبلیغاتی آزاردهنده، داستانگویی مانند جزیرهای آرام است.
اما داستانگویی برای تاثیر بیشتر باید به درستی انجام شود:
ابتدا استراتژی محتوای خود را تنظیم کنید
قبل از هر چیز، استراتژی محتوای خود را تنظیم کنید. استراتژی محتوا سبب میشود تا ۶۰ درصد تاثیر کارتان بیشتر شود.
طرح شما باید شامل داستان برندتان باشد. داستان برند شما میتواند عامل تمایزتان با رقبا باشد. همانطور که برند شما در طول زمان تغییر میکند، داستان شما نیز باید بر اساس برند شما تنظیم شود.
به خوانندهتان تنها در خصوص موفقیتهایتان نگویید بلکه در داستان برند از فرازونشیبهای کاریتان نیز صحبت کنید. این باعث میشود تا به آنها در خصوص سفر قهرمان داستان برند خود بگویید.
سر قلابتان را تیز کنید!
نویسندگان داستانها میدانند که چگونه جمله یا پاراگراف اول خود را بنویسند که خواننده را راغب به خواندن کند. شما نیز با به کارگیری چهار روش زیر میتوانید مخاطب را کنجکاو به خواندن کنید:
1. استفاده از نقلقول: آوردن نقل قول از منبع معتبر میتواند علاقه مخاطب را تحریک کند.
2. آمار: استفاده از اعداد سبب میشود تا نوشته شما قابل اعتمادتر شود.
3. حکایت: حکایتها داستانهای کوتاهی هستند که باعث حس دوستی و نزدیکی بیشتر با مخاطب میشوند. قبل از شروع داستانتان میتوانید از حکایتهای کوچک بهره ببرید.
4. از تصویر مناسب استفاده کنید: بسیاری از خوانندگان سعی دارند تا به عناوین توجه نکنند اما مشاهده یک تصویر خوب میتواند نظر آنها را جلب کند. امروزه 74 درصد از تولیدکنندگان محتوای متنی از تصاویر هم بهره میبرند.