کانون طراحان جوان

استراتژی محتوا

استراتژی محتوای خود را قبل از محتواسازی تعیین نمایید

کانون طراحان جوان

تولید محتوای متنی

ما در کانون طراحان جوان ناب‌ترین محتوای متنی را برای شما ایجاد می‌نماییم
 
 
کانون طراحان جوان

حضور در شبکه‌های اجتماعی

پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی با برنامه و هدفمند منتشر نمایید
محتوای سبز

این روزها «محتوای همیشه سبز» در حال محبوب شدن است. این نوع از محتوا یکی از عوامل مهم در تولید محتوا به شمار می‌رود. «محتوای همیشه سبز» قدمتی طولانی‌تر از مارکتینگ دارد. ریشه‌اش بیشتر در علوم زیستی است و به درختانی اطلاق می‌شود که هیچگاه برگ‌های خود را از دست نمی‌دهند.
 
اما در مارکتینگ، اصطلاح «همیشه سبز» به محصول، سگمنت و یا استراتژی اطلاق میشود که در طول زمان هم معنی‌دار و مرتبط است.
 
در تعریف ساده‌تر، محتوای «همیشه سبز» به هر محتوایی گفته می‌شود که مداوما مرتبط بوده، تاریخ انقضاء ندارد و همیشه برای خوانندگان تازه می‌ماند.
 
راهنمای تولید محتوای همیشه سبز
 
اگر چه که هر محتوای بدون تاریخ انقضاء می‌تواند سبز باشد اما باید به ویژگی‌های این نوع از محتوا توجه نمود:
•    محتوای «همیشه سبز» نمی‌تواند اخبار، گزارشات آماری، موضوعات فصلی و یا روندهای حال حاضر باشد.
•    این نوع محتوا می‌تواند در مورد مسائل ساده که برای تازه کاران است باشد. مثلا چگونه گره کراوات بزنیم؟
•    هدف محتوای «همیشه سبز» باید در راستای بالابردن زمان ماندن کاربر در سایت باشد.
•    مقالات همیشه سبز عموما طولانی هستند.
 
مثال‌هایی از محتوای «همیشه سبز»
 
•    عموما «تعاریف» از جنس محتوای همیشه سبز هستند. به عنوان مثال، تعریف استراتژی محتوا یا تعریف تولید ناخالص ملی
•    فهرست منابع نیز جزء محتوای همیشه سبز هستند. فهرستی از وبلاگهای فناورانه، فهرستی از متفکران پست مدرن قرن بیستم می‌توانند مثالهایی از این قبیل باشند.
•    مقالاتی که به چگونگی انجام کار می‌پردازند نیز از نوع همیشه سبزند. به عنوان مثال: چگونه تصمیم بگیریم که در زندگی چه کارکنیم؟ چگونه در رکود بازار فروش داشته باشیم؟
 
همه سایتهای تولید کننده محتوا، مخلوطی از محتوای همیشه سبز و مصرفی هستند. شرکت‌های تولید خبر هنگامی که رخداد تازه‌ای در جهان نیفتاده به سراغ محتواهای همیشه سبز می‌روند مثلا در خصوص یک بنای باستانی صحبت می‌کنند.
تولیدکنندگان محتوا در خصوص محتوای همیشه سبز عموما به دو دسته تقسیم می‌شوند:
•    کسب‌وکارهایی که به ذات حالت همیشه سبز دارند مثلا سایت imdb یا study
•    کسب‌وکارهایی که گاهی از محتوای همیشه سبز به منظور بهبود سئو و یا تبلیغات درونگرا بهره می‌برند مانند سایت گاردین
 
 
چند نکته مهم در خصوص محتوای «همیشه سبز»
 
محتوای شما حتما نباید بدون زمان باشد تا همیشه سبز شود
 
بدون زمانی یعنی آنکه این محتوا را می‌توان همیشه استفاده کرد. مثلا سقوط امپراطوری روم، ادبیات قرن بیستم
اما عناوین و موضوعات دیگری هم هستند که ابدی نبوده اما طول عمر طولانی دارند. به این گونه محتوا، محتوای «پایدار» گفته می‌شود. این محتوا تا زمانی که اختلالی ایجاد نشود و یا خلاف آن ثابت نگردد می‌تواند زنده باشد. موارد زیر می‌تواند از نوع محتوای پایدار باشند:
•    ۱۰ نکته در خصوص سئوی مطالب کوتاه
•    چگونه گوشی همراه مناسب برای خودمان انتخاب کنیم؟
•    پنج عامل کلیدی در یادگیری زبان خارجی
 
تنها به یک نوع از محتوای «همیشه سبز» توجه نکنید
 
برخی از تولیدکنندگان محتوا تنها به برخی از انواع محتوا توجه دارند مثلا همه مقالاتشان در خصوص چگونگی انجام کاری است یا تنها به فهرست‌ها بسنده می‌کنند. اما فراموش نکنیم که محتوای «همیشه سبز» شکل‌های مختلفی دارد.
 
اجازه ندهید که اخبار داغ شبکه‌های اجتماعی استراتژی محتوای شما را تحت تاثیر قرار دهد

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند منبع خوبی برای تولید محتوای شما باشند اما مراقب باشید که موضوعات داغ روز تاثیری بر استراتژی شما نداشته باشد.
محتوای «همیشه سبز» نیازهای گذرا و موقتی مخاطبان شما را برطرف نمی‌کند چرا که این نیازها عموما زودگذر هستند.


 



جدیدترین نکات بازاریابی محتوا را در وبلاگ ما بخوانید


وبلاگ


 



رازدار شما خواهیم ماند

با افتخار اعلام می‌کنیم که بیش از  1000 مشتری با استراتژی‌های متفاوت به ما اعتماد نموده‌اند



 



با کارشناسان تولید محتوای ما صحبت کنید


تماس با ما
 

 
کرج ، میدان شاه عباسی ، مجتمع اداری امیر ، واحد ۷
02632400680
09122604310

کلیه حقوق این سایت برای کانون طراحان جوان محفوظ است.