
فهرست واژگان کلیدی شبیه نگهداری از خودروست: هر از گاهی نیاز به اصلاح و تعمیر دارد. ارزیابی و بهینهسازی فهرست شما به صورت منظم سبب میشود تا رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو بهتر شود. با این وجود بهینهسازی واژگان کلیدی همیشه کاری آسان نیست. الگوریتم گوگل همیشه در حال تغییر است و فهرست کلمات کلیدی کهنه شما تاثیر خود را از دست خواهد داد. تغییر کلمات کلیدی به دو عامل مهم بستگی دارد: الگوریتم گوگل و همینطور عادات مشتری.
موارد ذیل میتواند تاثیر مهمی بر انتخاب کلمات کلیدی شما داشته باشد:
۱. کلمات کلیدی خود را بر اساس سفر خرید مشتری ترسیم کنید
همه مشتریان بالقوه سفر خود را بر اساس کالا یا خدماتی که در ذهن دارند شروع نمیکنند.
کلمات کلیدی شما باید بهگونهای باشد که شامل همه کسانی که سلیقهشان با محتوای سایت شما یکیست بشود. مطمئن شوید که هر یک از مراحل سفر خرید مشتری با صفحات شما همخوانی داشته باشد.
شما باید صفحاتی را بسازید که سوالات متداول را پاسخ دهد. تنها به فکر فروش کالا یا خدماتتان به مشتری نباشید.
مخاطب شما به دنبال راه حل و ارزیابی در سایت شما است. بنابراین باید بتوانید اعتمادسازی کرده و آنها را قانع کنید که راهحل شما مناسب آنهاست. به منظور جذب مخاطبین، انتخاب واژگان کلیدی شما باید بر اساس ارزش راه حل شما باشد.
در مرحله تصمیمگیری،مخاطب شما قصد خرید دارد. در این مرحله شما باید از واژگانی مانند «خرید»، «سفارش»، «نسخه یا دوره آزمایشی» و غیره استفاده کنید.
۲. از چک لیست بهبود کلمات کلیدی استفاده نمایید
مراقبت از تمامی کلمات کلیدی کار آسانی نیست. باید حواستان به تمامی قسمتهای وبسایتتان باشد. زیرتیترها، ابرعنوانها، عناوین و جملات کلیدی از موارد مهم هستند. داشتن یک وورکفلو به صورت ساختارمند می تواند کارتان را آسانتر کند. به همین دلیل نیاز است که یک پلن مناسب داشته باشید.
برای ساخت این وورکفلو به موارد زیر توجه کنید:
صفحات وبسایت خودرا بر اساس موضوع و نزخ تبدیل بخشبندی کنید.
صفحات اصلی را با مجموعهای از کلمات تنظیم کنید. این کلمات را بر اساس حجم جستجو و همینطور میزان دشواری آنها اولویتبندی کنید.
فهرستی از کلمات کلیدی دمدراز ایجاد نمایید.
به سایتهای رقبای خود سر بزنید تا مطمئن شوید کلمات کلیدی جا نیافتاده باشد.
۳. به کلمات کلیدی موبایل توجه خاص داشته باشید
مخاطبین همیشه از کلمات یا سوالات کلیدی یکسان در همه پلتفرمها (شامل کامپیوتر یا موبایل) استفاده نمیکنند.
در نتیجه، واژگان کلیدی بر اساس دستگاهی که مخاطب از آن استفاده میکند ممکن است متفاوت باشد.
جستارهایی که روی موبایل انجام میشود به علت آنکه کیبورد آن به راحتی کامپیوتر نیست یا خیلی کوتاه است یا به دلیل آنکه از دستیار صوتی استفاده میشود به شدت بلند است.
مطمئن شوید که هر دوی این نوع جستجو در کلمات کلیدی شما لحاظ شده باشد.
موضوع مهم دیگر آن است که بیشتر جستجوهای موبایلی مکان محور هستند. بر اساس تحقیقات گوگل، ۹۴ درصد از جستجوی کاربران روی موبایل به منظور پیدا کردن مکانی بوده است.
این یعنی آن که اگر شما فروشگاهی در سطح شهر دارید باید به کلمات کلیدی «نزدیک من» توجه داشته باشید. در ضمن راههای ارتباطی از قبیل نام، آدرس و شماره تلفن در سایت شما باید کاملا مفید و دقیق باشد. به همین منظور صفحه تجاری گوگل خود را بهینه سازی کنید.
۴. کلمات کلیدی خود را ارزیابی کنید
گاهی اوقات نیاز است تا از شخص یا طرف ثالث به منظور ارزیابی کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
ابزارهایی مانند Woorank سئوی آنلاین و آفلاین شما را بهینهسازی می کنند. سایتهایی هم هستند که علاوه بر بهینه سازی، لینکهای خراب شما را نیز تشخیص میدهند.
۵. حواستان به ترند شدن برخی از کلیدواژهها باشد
اگر از کلیدواژههای ترند شده استفاده کنید خواهید توانست در مدت کوتاهی ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید.
وبسایتهایی مانند SOOLVE میتوانند شما را در پیدا کردن کلیدواژههای ترند شده کمک کنند. هشتگهای مهم توییتر نیز می توانند منبع خوبی باشند.
اما حواستان باشد تنها از کلمات کلیدی استفاده کنید که به کسبوکارتان مربوط شود.